Sposób na jogurt. Kolorowy tort jogurtowy na zimno.

Jest tyle rodzajów serników na zimno - z owocami, z bakaliami, na spodzie takim, na innym, kakaowy, migdałowy, waniliowy, kolorowy, przekładany, i tak dalej, i tak dalej. Ile kucharzy lub cukierników, ile gotujących - tyle różnych pomysłów na ten deser.
Zaczerpnęłam więc pomysł właśnie od takiego pospolitego sernika na zimno.
I spójrzcie, co wyczarowałam.
Trzy rodzaje smakowych jogurtów, trzy galaretki i zwykłe biszkopty. Proszę, ekspresowy deser, ciasto, na zimno. No, to już chyba każdy będzie potrafił wykonac. 
W lodówce zalegały stare jogurty, których termin ważności ponaglał, by w końcu je zjeść. A że nikt nie zapalał się do tego, postanowiłam je jakoś wykorzystać, aby się nie zmarnowały. Ogółem staram się nie wyrzucać jedzenia. Tyle ludzi głoduje, a ja mam roztrwaniać pieniądze? Do tego gdzieś w ogromnej szafie odnalazłam paczkę biszkoptów. Poszukałam galaretki i zabrałam się za pichcenie. 
Nie ma to jak własny przepis. Taki na szybko, ot, z tego co ma się pod ręką. Delikatne eksperymentowanie - to lubię. I mam gwarancję, że będzie smakować.

























Kolorowy tort jogurtowy na zimno.
( inwencja własna, w całej okazałości)
300g jogurtu truskawkowego
300g jogurtu brzoskwiniowego
300g jogurtu kiwi
2 galaretki truskawkowe
2 galaretki brzoskwiniowe (lub tropikalne)
2 galaretki kiwi
biszkopty
sok owocowy (u mnie jabłkowy)

Biszkopty namoczyc w soku (inaczej po zalaniu masą się podniosą), wyłożyc nimi spód tortownicy.
Pierwszą galaretkę przygotować wg. przepisu na opakowaniu, wykorzystując połowę wody. Przestudzić. Kiedy zacznie tężec, zmiksować z jednym rodzajem jogurtu (truskawka - truskawka itd.). Wylać na biszkopty i wstawić do lodówki. Następną masę jogurtową przygotować w ten sam sposób, wylać na stężoną pierwsza warstwę. Z trzecią zrobić tak samo. Wstawić do lodówki na 2-3 godziny. 
Smacznego!

2 komentarze:

  1. Fajny pasiak.
    Letnie desery bardzo cieszą oko, ta gra kolorów jest niesamowicie rozweselająca.

    OdpowiedzUsuń

 

O BLOGU

"Nie ma szczerszej miłości, aniżeli miłość do jedzenia"
G. Shaw


Jedzenia to potęga. To sztuka. Miłość i emocje. Radość. Jedzenie to wywoływanie uśmiechu na twarzach innych. A to dla mnie największe szczęście, gdy inni radują się dzięki moim potrawom.


NAPISZ DO MNIE


Chcesz się ze mną podzielić swoimi spostrzeżeniami?
Pisz śmiało - odpowiadam na wszystkie wiadomości!

karmel-itka@wp.pl

Licznik odwiedzin.

Znajdziesz mnie:

blogi kulinarneSerwis kulinarny - Katalog Smaków
rondel