ZIOŁOWA PIECZEŃ RZYMSKA.


Gdybyśmy się już nie spotkali :

Wielkanoc już puka do wypucowanych okien.
Delikatnie stuka w szybę kolorową palmą.
W lewej dłoni kosz do święcenia trzyma,
baranek miota się między jej nogami.
Bo On już wstał, zbudził się.
Radości czas nastał więc!

Wszystkim, ale to wszystkim bez wyjątku - WESOŁEGO ALLELUJA!






ZIOŁOWA PIECZEŃ RZYMSKA.
(musiała, po prostu musiała coś w niej zmienic)

500g mięsa mielonego
6 jajek na twardo
2 jajka surowe
bułka tatra (zależy od konsystencji masy)
garśc majeranku
garśc mięty
garść oregano
natka pietruszki
koperek
sól, pieprz,

Mięso wymieszałam z przyprawami, siekanymi natką i
koperkiem, jajkami surowymi, bułką tartą. Doprawiłam do smaku.
Średnią keksówkę wysmarowałam obficie masłem. Wylepiłam częścią
mięsa, ułożyłam jajka na twardo i pokryłam resztą masy.
Wstawiłam do nagrzanego pieca. Piekłam ok. 1h w 170 stopniach,
początkowo pod folią. Na ostatnie 10 minut zdjęłam ją, by wierzch się dopiekł.
Podałam na obiad, do ziemniaków; resztę wykorzystałam do pieczywa, na zimno.
Smacznego!

Komentarze

  1. dawno nie jadłam takiej pieczeni, a bardzo lubię, fajna Ci wyszła :)

    http://niebieskapistacja.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
  2. Pieczeń wygląda bardzo smakowicie i tak wielkanocnie z jajkami.
    Radosnego Alleluja!

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo ładna wyszła :-) również dawno nie jadłam pieczeni z jajem... wesołych Świąt Karmelitko :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Radosnych Świat Karmelitko!
    Pysznie wygląda ta pieczeń:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczna, aż mi pociekła na nią ślinka! Wesołuch Świąt Karmelitko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z okazji świąt Wielkanocnych życzę rodzinnej atmosfery, radości i wspaniałych świątecznych smakołyków.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciepłych, rodzinnych, pełnych miłości i nadzieji - i oczywiście - smakowitych Swiąt Wielkanocnych :) Pozdrawiam wiosennie i słonecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam klopsy:) Oj chyba zrobię po Świętach, bo teraz juz za późno:)
    Wesołych Świąt życzę Kochana:)Jola Szyndlarewicz

    OdpowiedzUsuń
  9. Świat pełnych spokoju, radości i miłości:)

    a pieczen wspaniale pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  10. pieczeń wygląda wyśmienicie
    pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt

    OdpowiedzUsuń
  11. pieczeń wygląda wyśmienicie
    pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt

    OdpowiedzUsuń
  12. Całe wieki nie jadłam takiej pieczeni - wygląda wspaniale!
    Pozdrawiam i cudownych świąt życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Karmel-itko, radosnych Świat dla Ciebie i rodzinki!

    OdpowiedzUsuń
  14. Jaka sliczna ta pieczen. I pyszna, mniam :))

    Spokojnych i rodzinnych Swiat.

    OdpowiedzUsuń
  15. piękna i na dwa jajka!!! pozdrawiam Swiątecznie

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo smakowicie:) Wesołych i spokojnych świąt:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kiedyś często ją robiłam. Lubię. :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Pyszne musi być :) Pieczeń rzymską na razie robiłam tylko ze szpinakiem, ale muszę w końcu i taką z jakiem wykonać :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz