KURKI W ŚMIETANIE.




W sobotni poranek, kiedy słonko budzi się do snu, wrzucam na siebie kwiecistą bluzeczkę, tęczowe balerinki. Zaopatrzona
w torbę na zakupy, wkraczam pewnie pomiędzy stragany Rynku Jeżyckiego. Wiem, że na pewno nie wrócę z pustymi rękoma.
Po jakiejś dłuższej chwili torba nie mieści już nic, a ja dumna z łowów, wracam do siebie. Teraz jest moja chwila, mój czas w kuchni.



Znalazły się też kurki. Nie mogłam obojętnie przejść obok kobiety, której grzyby były piękne, dorodne i tak aromatyczne.
Musiałam, nie potrafiłam się oprzeć. Sezon kurkowy bez kurek w śmietanie?
Nie ma mowy!



KURKI W ŚMIETANIE.
/znany;/

dla 1-2 osób

300g kurek
3 łyżki kwaśnej śmietany
1 duża cebula
sól, pieprz
olej z pestek winogron
1/3 paczki makaronu pełnoziarnistego


Cebulę obieram i siekam drobno. Szklę na rozgrzanym oleju.
Kurki płuczę pod bieżącą wodą, wrzucam do cebuli. Kiedy wydzieli się woda,
przykrywam, chwilę duszę, po czym odcedzam kurki. Dolewam odrobinę
oleju, smażę, na samym końcu dodaję sól, pieprz i śmietanę.

Podaję na ciepło z makaronem pełnoziarnistym.



UWAGI:
Słyszałam o wersji ze słodką śmietaną od właścicielki stancji. 
Wersję z kwaśną śmietaną znam od dziecka, bowiem tak kurki robiła moja babcia. 
Następnym razem wypróbuję wersję właścicielki.


SMACZNEGO!


***
Pozdrawiam, 
Karmel-itka

Komentarze

  1. Wczoraj byłam na targu po kurki, żeby je zrobić właśnie z makaronem i śmietaną. Kupiłam kalafiora, brokuły, maliny, śliwki, chleb...a wracając do domu zorientowałam się, że zapomniałam o kurkach;p
    Może dziś mi się uda:)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja miałam kupić fasolkę szparagową, a wróciłam właśnie z kurkami :p
      to chyba tak zawsze.

      Usuń
  2. u mnie nikt nie lubi kurek poza mną, więc nieprędko coś z nich przygotuję :(

    OdpowiedzUsuń
  3. To już chyba klasyka - makaron, grzyby, a do tego sos śmietanowy ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię i ja takie spacery. Ale bucików kolorowych Ci lekko zazdraszczam;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niczego więcej mi nie potrzeba...danie boskie!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacyjne danie! Uwielbiam kurki i moglabym je jesc codziennie!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jadam je rzadko, ale jak już, to odpływam z rozkoszy!

      Usuń
  7. Ja również nie potrafię przejść obojętnie obok kurek. Są złociste i smakują bosko. Zwłaszcza w śmietanie.

    OdpowiedzUsuń
  8. rany, rany ale pyszności serwujesz:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kuki w śmietanie... Przepyszna klasyka gatunku:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam! Niestety nie mogę znaleźć już u siebie na targu żadnych kurek :<

    OdpowiedzUsuń
  11. Zazdroszczę!!! U mnie kurek niet..:(

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Cieszę się, że chcesz podzielić się ze mną swoją opinią!