PESTO Z SAŁATY.



Kupiłam dużą sałatę, nie myśląc o tym, że wielką główkę muszę zjeść sama. Jadłam ją i jadłam.. Nie powiem, lubię
sałatę, ale codziennie na każdy posiłek? Lekka przesada.
Pomyślałam, że skoro pesto można zrobić z bazylii, natki pietruszki, to dlaczego nie ze sałaty?
I tak powstała moja wariacja na temat tego słynnego sosu.






PESTO Z SAŁATY.

na słoiczek 200 g

1/2 główki wielkiej sałaty (ok. 400g)
1/2 szklanki obranych pistacji
2 ząbki czosnku
pieprz
oliwa z oliwek


Sałatę drę na małe kawałki, wkładam do naczynia. Czosnek obieram,
zgniatam i wrzucam do sałaty wraz z pistacjami.Nie solę, orzechy
są słone same w sobie. Dodaję świeżo mielonego pieprzu, wlewam
trochę oliwy. Zaczynam miksować blenderem, dolewając tyle oliwy,
aby pesto zmiksowało się na pastę i by nie było suche. 
Pesto musi mieć dużo oliwy z oliwek, wtedy jest smaczniejsze.

Powstały sos podałam z pełnoziarnistym makaronem.

Przechowuję go nawet do miesiąca, pamiętając, by powierzchnia
zakrywała cienka warstwa oliwy z oliwek, która stanowi rodzaj
zakonserwowania, zapobiega psuciu, pochłanianiu innych zapachów,
wysychaniu i utracie koloru.



SMACZNEGO!



Pozdrawiam,
Karmel-itka

Komentarze

  1. Ja z pesto z sałaty spotkałam się w programie kulinarnym Jakubiaka. Pomysł świetny, muszę kiedyś spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O rety, tego jeszcze nie widziałam, ale.. podoba mi się. Zapisuję i może sama wypróbuję, gdy bazylia będzie już mnie dostępna ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ojeju:D pomysł fantastyczny:) pesto z sałaty nie próbowałam, a jestem jego wielbicielką. KOniecznie muszę nadrobić zaległości:D

    OdpowiedzUsuń
  4. nie wpadłąbym na to :)
    ciekawy pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  5. też mam zawsze problem ze zużyciem sałaty. dobry pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  6. zdrowo, smacznie i szybko, to lubię:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak widać, dla chcącego nic trudnego:) Takie pesto to naprawdę miła odmiana:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Znakomity, pyszny pomysł, z chęcią wypróbuję, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Karmelitko, zrobiłam pesto z miksu sałat, o którym pisałaś ostatnio pod moim pesto z rukoli. Wyszło przepyszne ! Nie jestem wielką fanką sałaty, ale to pesto jest naprawdę świetne ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci zasmakowało!
      mam nadzieję, że częściej będzie wpadać, przekonana o tym, iż u mnie smacznie! :]
      Pozdrawiam.

      Usuń

Prześlij komentarz

Cieszę się, że chcesz podzielić się ze mną swoją opinią!