DKMS - WSPÓLNIE PRZECIW BIAŁACZCE.


Widziałam jej twarz, szarą, wręcz przeźroczystą, bez emocji. Zapadnięte policzki, wysunięty podbródek i oczy, patrzące na mnie z nadzieją. Chude ciało, wątłe i tak bezbronne, a wystarczyłoby tchnąć w nie odrobinę życia.



Baza dawców komórek macierzystych DKMS, czyli poważna sprawa. Wystarczy się zarejestrować, przejść etap kwalifikacyjny i czekać na telefon o znalezieniu bliźniaka genetycznego. Może uratujesz komuś życie?


Kiedyś nie byłam skora do pomocy i na ludzką krzywdę reagowałam bardzo zdystansowanie. Twierdziłam, że każdy ma swoje własne problemy, więc po co oglądać się na życie innych. Choć wrażliwa samotniczka, raczej nie rwałam się do pomocy.


Dziś, gdybym mogła, pomogłabym wszystkim. Co prawda, nie powiem: "Jestem w stanie poświęcić swoje życie w całości dla innych", bo to byłoby wierutnym kłamstwem. Jeszcze nie teraz, ale w przyszłości... Kto wie? Niemniej, gdy tylko nadarza się okazja do pomocy drugiemu człowiekowi, łapię ją mocno i pomagam. Na tyle, na ile jestem w stanie. Podejrzewam, że ta zmiana zaszła podczas mojej własnej choroby. Wiem, jak ciężko się wykaraskać, a gdy choroba jest śmiertelna bądź nieuleczalna... Ach, aż serce mi krwawi na samą myśl.


 
fot.: by Karmel-itka.


Nie będę Cię namawiać do rejestracji - to poważna decyzja. Zgłaszając się, zostajesz w kręgu cały czas aktywnym i gdy nagle zadzwonią, że znaleźli Twojego bliźniaka genetycznego, musisz być gotów. Psychicznie. Dajesz bowiem nadzieję na nowe życie. I co? Nagle masz ją choremu odebrać, bo coś Ci się odmieni? Jesteśmy dorośli, więc podejmujmy dorosłe decyzje.





Jeśli czujesz, że chcesz pomóc, zgłoś się. Rejestracja jest darmowa, a cały proces trwa 3-4 miesiące, poczynając od wysłania zgłoszenia. To nic nie boli, nic nie kosztuje, a może uratować czyjeś życie. O swoje dbasz i szanujesz je, dbaj więc i szanuj życie innych. A w szczególności, gdy jest ono zagrożone.

Puzzel srebrny

Możesz pomóc też w inny sposób. Wpłacając darowiznę na konto fundacji, bądź kupując bransoletkę. Niewielki koszt, a jak ogromny gest! Śliczna bransoletka pozłacana lub srebrna, z zawieszką będącą logo DKMS kupisz dzięki współpracy z marką Lilou. Do znalezienia na: http://www.lilou.pl/pl/zestawy/charity/#1948. Właśnie czekam, aż listonosz zapuka do drzwi z moją bransoletką :)


Szczegóły i rejestracja na stronie: http://www.dkms.pl/pl


Wspólnie przeciw białaczce!



Pozdrawiam,
Karmel-itka



Komentarze