LENIWY PORANEK #5: PŁATKI GRYCZANE Z PORZECZKAMI, MIODEM I KARDAMONEM




    Płatki gryczane to moje kolejne, ostatnie odkrycie i jednocześnie moje "carpe diem". Smakują świetnie, zbliżenie do palonej kaszy gryczanej, jednak są znacznie delikatniejsze i nieco bardziej orzechowe. Po pierwszej łyżce od razu skojarzyła mi się kasza gryczana palona na słodko z prażonymi orzechami, której niegdyś miałam okazję spróbować. Płatki te połączone z miodem i aromatycznym kardamonem, dają zabójczo smaczny efekt, godzien powtórzenia.


    Do tego, dla przełamania słodyczy, kwaśne czerwone porzeczki. Harmonia idealna, słodko-kwaśna poezja, wychwalająca sezonowe owoce. 

    Ale uwaga, miód dodany do tej propozycji będzie miał tylko właściwości słodzące. Podaję gorące płatki, ich temperatura z pewnością przekroczy na początku 60 stopni (chyba, że poczekacie, aż nieco przestygną) - ich zdrowotny charakter zostanie zneutralizowany przez wysoką temperaturę. Warto o tym pamiętać :)A co do miodu, polecam wpis "MIÓD. JAKI WYBRAĆ?".




PŁATKI GRYCZANE Z POŻECZKAMI, MIODEM I KARDAMONEM
/własny;/

2 porcje


1 szklanka płatków gryczanych
2 szklanki mleka roślinnego (np. ryżowe)
200g czerwonych porzeczek
2-3 łyżki miodu (u mnie gryczany)
1/3 łyżeczki mielonego kardamonu
szczypta soli


Mleka mieszam z kardamonem i solą, dodaję płatki. Całość podgrzewam, a od momentu zawrzenia gotuję, ciągle mieszając, przez około 3-4 minuty. Na samym końcu dodaję miód. 

Porzeczki płuczę pod bieżącą wodą. Podaję z płatkami.


SMACZNEGO!





Pozdrawiam,
Karmel-itka


Komentarze

  1. dawno nie jadłam tych płatków, ale też za pierwszym razem jakoś nie przypadły mi do gustu - muszę ponownie je spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wieki porzeczek nie jadłam! Czerwone najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam kaszę gryczaną, ale płatków nie próbowałam. Ciekawy przepis.

    OdpowiedzUsuń
  4. A gdzie kupiłaś te płatki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w sklepie osiedlowym - polecam poszukać w delikatesach, np. Alma.

      Usuń

Prześlij komentarz

Cieszę się, że chcesz podzielić się ze mną swoją opinią!