TORTILLA Z CUKINĄ I AWOKADO




    Ze wstydem przyznaję, że to mój pierwszy raz z tortillą. Ten jakże popularny pszenny bądź kukurydziany placek, pysznie nadziany, znany jest przecież przez każdego! W różny sposób zawinięty, zawierający takie składniki, jakie najbardziej się lubi. Tak, jak i u mnie - zawijam w ciepły, pszenny placek to, co najbardziej lubię, ale także to, co aktualnie mam w zasięgu ręki. 



    Poszłam "na łatwiznę" i wcale tego nie żałuję. Minimum składników, a maksimum smaku. Nie wierzycie? Spróbujcie sami! Nawet Karmele-onowi posmakowało (choć zauważyłam, że jemu smakuje praktycznie wszystko) :)




TORTILLA Z CUKINIĄ I PASTĄ Z AWOKADO
/własny;/

na 4 porcje


pasta z awokado:
1 dojrzałe awokado
2 ząbki czosnku
sok z 1/2 limonki
2 łyżki posiekanej natki pietruszki
1/2 łyżeczki mielonej kolendry
sól, pieprz 


dodatkowo:
4 placki tortilla
1 mała cukinia
1 spora biała cebula
1 pomidor
2-3 łyżki posiekanej natki pietruszki
kilka łyżek oleju roślinnego


Miąższ awokado wydrążam, rozcieram widelcem wraz z przeciśniętym przez praskę czosnkiem, sokiem zlimonki, kolendrą, solą, pieprzem. Mieszam z natką pietruszki.

Cebulę kroję w plastry, cukinię również i przesmażam na oleju, oprószając solą i pieprzem. Pomidora kroję w plasterki. Placki tortilla podgrzewam na suchej patelni, ale nie za długo, żeby się nie łamały. 

Na ciepłym placku rozprowadzam 1/4 pasty z awokado, układam ciepłą cebulę, cukinię i plastry pomidora. Wszystko oprószam porządnie natką pietruszki i składam na pół. 


SMACZNEGO!





Pozdrawiamy,
Karmel-itka i Karmele-on

Komentarze

  1. zdrowo i zielono. muszę spróbować dodatku awokado co tortilli

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi by na pewno posmakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam ten sam 'problem' mojemu M. smakuje również wszystko :D i stwierdzam że nie jest obiektywnym drgustatorem ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam ten sam 'problem' mojemu M. smakuje również wszystko :D i stwierdzam że nie jest obiektywnym drgustatorem ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Cieszę się, że chcesz podzielić się ze mną swoją opinią!